Forum www.fastdie.fora.pl Strona Główna

Profesjonalny serwer Tactical Ops

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fastdie.fora.pl Strona Główna -> Porady
Autor Wiadomość
Widmo
Liders
Liders



Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:01, 02 Maj 2009    Temat postu: Profesjonalny serwer Tactical Ops

Jeżeli linki w instrukcji przestaną działać w tmy poście będe zamieszczał alternatywne: Polecam z góry plik 1. Instrukcja jest na tyle łątwo wykonana, że nie powinno być pytań.

1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]

1. Łącze
Po pierwsze żeby postawić serwer do gry w TacticalOps potrzebne jest dobre łącze internetowe z adresem IP widzianym na zewnątrz.
Podane IP w przykładzie są tylko dla zobrazowania całej konfiguracji.

Przykład.
Zakładamy, że nasz komputer w naszej sieci to komp1 i ma on w LANie swoje IP 10.0.0.4 (to IP nie jest w żadnym wypadku widoczne na zewnątrz sieci LAN) i na tym właśnie komputerze ma być postawiony serwer TacticalOps.

Jeśli dostęp do Internetu uzyskiwany jest poprzez router (neostrada, DSL, netia, itp.) należy włączyć dla tego komputera komp1 funkcję DMZ na routerze (w ten sposób komputer staje się widoczny w Internecie pod zewnętrznym IP 80.23.144.10 jakie uzyskał modem po nawiązaniu połączenia, lecz funkcja DMZ może być przydzielona tylko jednemu komputerowi w sieci LAN jeśli posiadamy tylko jeden zewnętrzny adres IP).



Jeśli administratorem sieci jest komp2, a funkcję DMZ administrator wykorzystał dla swojego komputera jest jeszcze możliwość uzewnętrznienia pewnego zakresu portów dla innych komputerów w tej samej sieci LAN poprzez funkcję Virtual Server, co przedstawia następny rysunek. Komp2 korzysta z funkcji DMZ i to on jest w całości widoczny w Internecie pod adresem 80.23.144.10 można jednak poprosić administratora aby włączył funkcję Virtual Server dla komputera komp1 np. dla zakresu portów 7777-7782.



Jeśli router zostanie tak skonfigurowany to komputer komp1 będzie widoczny w Internecie pod adresem IP 80.23.144.10 w zakresie portów 7777-7782. Taki zakres spokojnie wystarczy nam do postawienia serwera.

Bardzo ważne jest również to jaką przepustowość w obie strony ma nasze łącze co warunkuje jakość gry na takim serwerze czyli wielkość pingów i ilość straconych pakietów. Należy pamiętać że do obsłużenia jednej osoby na serwerze potrzebna jest przepustowość około 40 kbit/s w obydwie strony. Np. neostrada 640 oferuje (zależnie od warunków połączenia) do 780 kbit/s download i do 190 kbit/s upload. Należy brać pod uwagę najmniejszą wartość czyli upload podczas wyboru na ile graczy ma być nasz serwer czyli w przykładzie z neostradą 640 dzielimy 190 / 40 i wychodzi 4 z kawałkiem co oznacza, że spokojnie na takim serwerze z miarę dobrymi pingami może grać do 4 osób z Internetu (przy pięciu mogą już wrosnąć znacznie pingi lub występować duże straty pakietów, a powyżej praktycznie już nie będzie się dało na takim serwerze grać). Na takim serwerze może grać więcej osób jedynie pod warunkiem, że maksymalnie cztery osoby łączą się z Internetu a reszta łączy się poprzez sieć LAN.

Na łączach symetrycznych POLPAK można spokojnie stawiać serwery nawet do 32 graczy.

2. Sprzęt
Ważny jest też sprzęt na którym ma stać serwer. Jeśli komputer zamierzamy wykorzystywać tylko i wyłącznie do postawienia serwera wystarczy nawet Pentium II 450 z 128 MB RAMu. Jednak jeśli chce na tym komputerze jednocześnie grać i stawiać serwer TacticalOps potrzebny jest nam dużo szybszy sprzęt najlepiej z zegarem powyżej 1GHz i więcej RAMu min 256 MB.

3. Oprogramowanie
Jeśli mamy już odpowiednie łącze i sprzęt potrzebna jest jeszcze software. Z Internetu możemy spokojnie ściągnąć specjalnie przygotowane całe serwery z dodatkowymi mappackami i modami.
Wystarczy poszukać w wyszukiwarce pliku toserver.base.rar V2. Przykładowy link tutaj
[link widoczny dla zalogowanych] (pełny spakowany serwer zajmuje nieco ponad 120 Msmiley. Dostępny jest również pełny serwer dla systemu Linux.

Potrzebny nam będą również nowszy TOST 4.2.4.0 + TOProtect1994 dostępny tutaj [link widoczny dla zalogowanych] .

Jeśli chcemy by nasz serwer był w miarę zabezpieczony przed atakami hakerów polegającym na wysyłaniu ciągu danych do serwera po czym serwer rgłupiejer1; i następuje reset serwera lub timeout dla wszystkich znajdujących się na nim graczy. Problem ten można rozwiązać poprzez upgrade enginer17;u do wersji 440 lub 451. Potrzebne pliki do siągnięcia tutaj [link widoczny dla zalogowanych] .
Engine w wersji 451 do ściągnięcia tutaj [link widoczny dla zalogowanych] a w wersji 440 tutaj [link widoczny dla zalogowanych] . Jeśli jednak korzystamy z enginer17;u 440 potrzebne nam będą pewne poprawki czyli pliki core.dll oraz engine.dll do ściągnięcia tutaj [link widoczny dla zalogowanych] . Linki bezpośrednie core.dll [link widoczny dla zalogowanych] i engine.dll [link widoczny dla zalogowanych] .
Jeśli zamierzamy korzystać z administracji poprzez www należy również ściągnąć poprawkę do serwera IP dostępna tutaj [link widoczny dla zalogowanych] .

Jeśli chcemy mieć jeszcze jakieś dodatkowe mody np. TOSTWeapons na serwie należy je sobie pościągać we własnym zakresie. Przykładowy link tutaj [link widoczny dla zalogowanych] .

4. Instalacja
Jeśli już mamy wszystko potrzebne do uruchomienia serwera i sprzęt i oprogramowanie przystępujemy do jego konfiguracji.

Najważniejsza część to rozpakowanie ściągniętego serwera toserver.base.rar V2 do jakiegoś katalogu np. do katalogu c:\toserver. Po rozpakowaniu struktura katalogów będzie wyglądała dokładnie tak jak na rysunku poniżej.



Jeśli chcemy dodać najnowszy TOST (w wersji serwerowej jest tylko TOST41) musimy ściągnąć TOST 4240 i rozpakować zawartość do katalogu \TOServer\System.

Jeśli chcemy mieć serwer obsługujący inne typy gry czyli CTF, Death Match, Assault, VIP itd. rozpakowujemy modpacka1 z zachowaniem struktury spakowanych katalogów do katalogu \TOServer\, a jeśli chcemy korzystać z dodatkowych modów umieszczamy je w katalogu \TOServer\System r11; jeśli jest inaczej należy szukać plików readme z instrukcją instalacji w każdym modzie z osobna.

Aby zabezpieczyć serwer przed atakami z Internetu powodujących jego resetowanie lub zatrzymanie należy rozpakować zawartość pliku UTPGPatch451b.zip (w przypadku instalacji wersji enginer17;a 451) lub pliku UTPGPatch440.zip (w przypadku instalacji wersji enginer17;a 440) do katalogu \TOServer\ z zachowaniem struktury spakowanych katalogów nadpisując istniejące pliki.

Kolejna krok to dodanie poprawki pliku core.dll rozpakowując zawartość pliku CoreFix2.zip do katalogu \TOServer\System nadpisując istniejący plik.

Jeśli chcemy mieć dodatkowe mappacki umieszczamy je z zachowaniem struktury katalogów w katalogu \TOServer\TacticalOps\

5. Konfiguracja
Przystępujemy do konfiguracji naszego serwera otwierając np. w notatniku plik konfiguracyjny serwera Serwer-TacticalOps.ini znajdujący się w katalogu \TOServer\System. Plik ten ma budowę standardowego windowsowego pliku ini tzn. występują w sekcje oznaczone nawiasami kwadratowymi oraz zmienne z ich nadanymi wartościami. Jeśli chcemy w ogóle usunąć jakąś linijkę nie musimy jej wcale kasować możemy na jej początku dać znak ; wtedy linijka taka jest traktowana przez serwer jako komentarz.

Sekcja [URL]
Zmienna LocalMap ustawia nam mapę która będzie ustawiona zaraz o uruchomieniu serwera jak również można tu ustawić od razu typ gry oraz mody z których korzysta serwer na starcie np.
...
LocalMap=TO-Trooper.unr?game=s_SWAT.s_SWATGame
...
Jest to ustawienie mapy początkowej na Troopera z klasyczną rozgrywką AoT.

Jeśli np. chcemy aby serwer startował z mapką Trooper i używał jeszcze mutatora np. DEOnly2 piszemy tak

LocalMap=TO-Trooper.unr?game=s_SWAT.s_SWATGame?mutator=DEOnly2.DEOnly2

Jeśli chcemy korzystać z innego typu gry możemy napisać np. tak:

dla TacticalOps Assault
LocalMap= TO-Trooper.unr?game=TOAS.AssaultMod

dla TacticalOps Capture The Flag
LocalMap= TO-Trooper.unr?game=TOCTF.TFMod

dla TacticalOps Death Match
LocalMap= TO-Trooper.unr?game=TODM.TMMod

dla TacticalOps Monster Attack
LocalMap= TO-Trooper.unr?game=TOMA2.TOMAMod

dla TacticalOps VIP
LocalMap= TO-Trooper.unr?game=s_SWAT.s_SWATGame?mutator=VIPTOMut.VIPTO

Ustawienie portu dla serwera TacticalOps
...
Port=7777
...
domyślnie port to 7777 ale jeśli stawiamy na jednym komputerze więcej niż jeden serwer wartość ta musi być dla każdego serwera różna w odległości minimum 6 portów od poprzedniego serwera.

Sekcja [Core.System]
Jeśli zamierzamy korzystać z dodatkowych mappacków zawartych w toserver.full.additional.rar do tej sekcji musimy dopisać parę ścieżek a wszystkie pliki z zachowaniem podkatalogów umieszczamy w katalogu \TOServer\.
...
Paths=../Additional/System/*.u
Paths=../Additional/Maps/*.unr
Paths=../Additional/Textures/*.utx
Paths=../Additional/Sounds/*.uax
Paths=../Additional/Music/*.umx
Paths=../AimIt/System/*.u
Paths=../AimIt/Maps/*.unr
Paths=../AimIt/Textures/*.utx
Paths=../AimIt/Sounds/*.uax
Paths=../AimIt/Music/*.umx
Paths=../ModPack/System/*.u
Paths=../ModPack/Maps/*.unr
Paths=../ModPack/Textures/*.utx
Paths=../ModPack/Sounds/*.uax
Paths=../ModPack/Music/*.umx
...

Sekcja [Engine.GameEngine]
Jeśli serwer ma być też widoczny w sieci LAN to wpisujemy
...
ServerActors=IpDrv.UdpBeacon
...

Jeśli zamierzamy korzystać z mutatorów zawartych w modpacku wstawiamy takie linijki
...
ServerPackages=MidnightAssault
ServerPackages=TFModels
ServerPackages=TOCTF
ServerPackages=TOExtraModels
ServerPackages=TOExtraTex
ServerPackages=TOPModels220
...

oraz zamieniamy linijkę
ServerActors=TOSystem.TO_UdpServerQuery

na taką
ServerActors=TOST42.TOSTServerQuery

Aby korzystać z serwera z potworkami dodajemy linijki
...
ServerPackages=TOMAModels2
ServerPackages=TOMASounds
ServerPackages=TOMATex
ServerPackages=TOMA2
...

Aby korzystać z TOSTWeapons dodajemy
...
ServerPackages=TOSTWeapons
ServerPackages=TOSTWeaponsClient
ServerPackages=C4Pack
ServerPackages=FamasPack
ServerPackages=SteyrAugPack
ServerPackages=TearGasPack
...

Aby korzystać z TOSTAnnouncer dodajemy
...
ServerPackages=Announcer2k3
...

Aby dzialal TOST wraz z jego modulami dodajemy
...
ServerActors=TOST42.TOSTServerActor
ServerPackages=TOST42
ServerPackages=TOSTClient
ServerPackages=TOSTGUICtrl
ServerPackages=TOSTHitparade
ServerPackages=TOSTProtect
...

Jeśli będziemy wykorzystywać TOP3 dodajemy
...
ServerPackages=TOSTTOP3Client
...

Sekcja [Engine.GameReplicationInfo]
Tutaj ustawiamy dane serwera widoczne dla innych na liście serwerów lub też w grze pod klawiszem F2. ServerName to nazwa serwera widoczna na liście, AdminName nazwa administratora tegoż serwera, a MOTDLine1-4 to zasady na serwerze które są widoczne w grze pod klawiszem F2. Przykładowa ta sekcja może wyglądać tak:
ServerName=.pl dH| -=TestServer=-
ShortName=TO:AoT 3.40 Server
AdminName=Orbes
AdminEmail=gg2232732
Region=0
MOTDLine1=Kickban za specjalne TK, FF, uzywanie bugow
MOTDLine2=Zakaz uzywania granatnika i M60
MOTDLine3=Semi nie rozdajemy, serwera nie pozyczamy
MOTDLine4=Milej gry !!

Sekcja [Botpack.TeamGamePlus]
Jeśli chcemy by po wejściu na serwer można było wybierać drużynę do jakieś się chcemy dołaczyć ustawiamy
...
bPlayersBalanceTeams=False
...

Jeśli chcemy żeby takiego wyboru nie było tylko każdy wchodzący gracz ma być przydzielany automatycznie do drużyny z mniejszą liczbą graczy to dajemy
...
bPlayersBalanceTeams=True
...

Sekcja [Engine.GameInfo]
W tej sekcji ustawiamy podstawowe parametry serwera i hasło admina oraz hasło na grę (opcjonalnie)
...
AdminPassword=blabla
GamePassword=aaa
...

Maksymalną ilość graczy na serwerze
...
MaxPlayers=16
...

Sekcja [UWeb.WebServer]
Jeśli zamierzamy korzystać z funkcji web admina musi mieć taką linijkę
...
bEnabled=True
...

Tutaj można też ustawić port pod którym będzie dostępna administracja poprzez www
...
ListenPort=7782
...

Sekcja [IpDrv.HTTPDownLoad]
Jeśli mamy osobny serwer z mapkami możemy zrobić szybkie ściąganie mapek podając adres szybkiego serwera z mapkami w RedirectToURL dodatkowo można przyspieszyć znacznie ściąganie mapek pakując pliki i w wersji spakowanej są umieszczane na takim serwerze z mapkami.
...
RedirectToURL=http://www.mojemapki.pl/tacticalops/
ProxyServerHost=
ProxyServerPort=
UseCompression=True
...

Sekcja [s_SWAT.s_SWATGame]
Tutaj możemy ustawić parametry gry na serwerze takie jak długość rundy, czas gry, limit rund itd.

Limit rund na mapie, długość rundy, długośc pierwszej rundy, balistyka:
...
RoundLimit=0
RoundDuration=10
PreRoundDuration=10
bEnableBallistics=False
...

Uszkodzenia lustrzane FF, eksplozje FF, latająca kamera:
...
bMirrorDamage=False
bExplosionFF=True
bAllowGhostCam=False
...

Limit fragów na mapie, limit czau gry mapy:
...
FragLimit=30
TimeLimit=20
...

Punishowanie za FF, kamera zza gracza:
...
bAllowPunishTK=True
bAllowBehindView=False
...

Liczba maksymalnych zmian nazwy gracza podczas jednej mapy
...
MaxNameChanges=2
...

Sekcja [TOST42.TOSTServerActor]
Jeśli zamierzamy korzystać z dodatkowych mutatorów dodajemy je w tej sekcji z kolejnym numerem:
...
Mutators[0]=DEOnly2.DEOnly2
...

Sekcja [TOST42.TOSTServerMutator]
Tutaj ustalamy moduły TOSTa, które mają być uruchomione na serwerze przykaldowa lista modułów może wyglądać tak:
...
Pieces[0]=TOSTTools.TOSTServerTools
Pieces[1]=TOSTTools.TOSTServerAds
Pieces[2]=TOSTTools.TOSTMapHandling
Pieces[3]=TOSTTools.TOSTSettings
Pieces[4]=TOSTTools.TOSTSemiAdmin
Pieces[5]=TOSTTools.TOSTCheatID
Pieces[6]=TOSTFun.TOSTFunPiece
Pieces[7]=TOSTProtect.TOSTProtect
Pieces[8]=TOSTClient.TOSTClient
Pieces[9]=TOSTIRC.TOSTServerReporter
Pieces[10]=TOSTHitparade.TOSTHitparade
Pieces[11]=TOSTTools.TOSTBanList
...

Jeśli zamierzamy korzystać ze wsparcia TOP3 wstawiamy:
...
Pieces[12]=TOSTTOP3Support.TOSTTOP3Support
...

Jesli zamierzamy korzystać z TOSTWeapons dodajemy:
...
Pieces[13]=TOSTWeaponsServer.TOSTWeaponsServer
Pieces[14]=TOSTAnnouncer.TOSTAnnouncer
...

Należy pamiętać, żeby każdy moduł był po kolei ponumerowany.
Z grubsza taka konfiguracja powinna wystarczyć by uruchomić serwer.

6. Uruchomienie serwera
Po zapisaniu zmian w pliku Server-TcticalOps.ini możemy wreszcie uruchomić nasz nowy serwer. W tym celu wchodzimy do katalogu \TOServer\System\ i szukamy pliku TacticatOpsServer.bat. Edytując ten plik można również ustawić kilka parametrów jak mapa startowa, plik exe z którego uruchamia się serwer, oraz nazwy plików ini z których serwer korzysta:

@echo on
title TacticalOpsServer
::
:: to setup startup map and gametype please check Server-TacticalOps.ini
:: [URL]
:: .
:: .
:: LocalMap=....
::

::
:: GENERAL CONFIG
::
set UTBINARY=ucc.exe

::
:: if you use ucc to start set server
:: else
::
set UCCOPTIONS=server

::
:: dont use ~/.unrealtournament/
::
set OPTIONS=-nohomedir

::
:: INI FILES
::
set SERVERINI=Server-TacticalOps.ini
set USERINI=Server-User.ini

::
:: LOG OPTIONS
::
set LOGPREFIX=TacticalOpsServer
set LOGDIR=..\Logs
set SYSTEMLOGS=%LOGDIR%\system

:while
set CMDLINE=%UTBINARY% %UCCOPTIONS% -INI=%SERVERINI% -USERINI=%USERINI% -LOG=%SYSTEMLOGS%/%LOGPREFIX%.log %OPTIONS%
title TacticalOpsServer %CMDLINE%
%CMDLINE%

:: todo: sleep 10;
goto while

Jeśli wszystko jest ok serwer powinien wystartować w okienku linii poleceń w windowsie wygląda to mniej więcej tak:



Jeśli w tym okienku mamy komunikaty o błędach lub braku plików lub bez przerwy wypisują się jakieś komunikaty w kółko te same oznacza to że mamy błąd w pliku ServerTacticalOps.ini lub dodaliśmy wpis, a nie mamy dodanego odpowiedniego pliku w takim wypadku trzeba sprawdzić poprawność danych w pliku ini lub dograć brakujące pliki do katalogu serwera.

Przykladowy plik ini serwera ze skonfigurowanym serwerem z TOST 4240 + TOProtect1994 + TOSTWeapons42 1400 do pobrania tutaj (nei działa) Serwer-TacticaolOps.ini . Aby taki serwer ruszył należy pamiętać o wgraniu wszystkich plików TOSTa oraz TOSTWeapons42 1400.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fastdie.fora.pl Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin